26 January 2007

Elefantul a disparut

Ieri am fost la dentist. Chestia asta nu m-a facut de loc sa ma simt mai bine. Tot ieri am terminat Elefantul a disparut.



Mi-a placut. Imi propusesem sa citesc literatura japoneza acum cateva saptamani, cand am prins sfarsitul unei emisiuni "Lumea citeste"- cu o combinatie ciudata de personaje: Ioan T. Morar, Mihai Traistariu si o doamna (nu am aflat numele, imi pare rau. Vorbeau despre carti. Asocierea de personaje, cel putin ciudata, m-a facut sa ma opresc si sa-i ascult. Vorbeau despre literatura japoneza si cred ca acea a treia persoana era editor de carti la Humanitas, pasionata de literatura japoneza...a vorbit asa de frumos, ca mi-a trezit pofta sa citesc si eu. Intreaga emisiune a fost inedita, inteleg ca acesta este si conceptul: alaturarea unei "vedete" cu o persoana "de litere", alegerea unui subiect si... Ioan T. Morar ca moderator. Evident ca dialogul era naucitor- cuvintele folosite de cei doi invitati veneau din alte sfere, reperele lor erau diferite... ametitor dialog si totusi f. placut de urmarit.

In fine: asa am inceput eu sa caut ceva "japonez" prin librarii. Si asta este ceea ce am gasit. Dupa cum spuneam, mi-a placut/ "mi-a picat bine" :-), chiar mi-a ramas agatata in coltul mintii o comparatie intre amintiri (cum sunt ele "dezlanate"= nu le poti organiza cronologic) si incercarea de a pune unul peste altul niste puiuti de catel: sunt moi si rotofei- oricat ai incerca sa-i aranjezi, ei nu vor sta niciodata organizat. Hmmm... daca am reusit sa-i distrug bietului autor bunatate de scriere e doar vina mea... mie mi-a ramas in minte imaginea puiutilor calduti, cu ochisorii inchisi si burticile alea rozalii, pusi unul peste altul, cum se rostogolesc moale :-)

Mai vreau literatura japoneza, din pacate nu prea stiu care sunt autorii buni pe care ar trebui sa ii caut.

6 comments:

Alina said...

Iti recomand Kobo Abe. Am citit Chip Strain si Harta Arsa, iar acum caut Femeia Nisipurilor. Cele doua citite mi-au placut chiar foarte mult.

Zu said...

Multumesc, chiar imi prinde bine informatia, o sa le caut. Vad ca trec printr-o perioada in care chiar am chef si stare pentru astfel de carti (mai degraba decat pentru cele de specialitate), asa ca profit.

Alina said...

La Dalles sau Eminescu gasesti sigur. Sau la Diverta, care iti este mai aproape. Daca vezi Femeia Nisipurilor, te rog spune-mi si mie :)

Zu said...

Daca te ajuta, poti sa-ti comanzi carti de pe net, eu asa mai fac atunci cand stiu sigur ce carte vreau si nu am timp sa ma duc sa o caut (mai ales la cele de specialitate)- pana acum am comandat de la www.raft.ro si a fost f. ok- se misca repede si ti le aduc la adresa dorita, la ora aleasa de tine.
M-am uitat si vad ca au Femeia nisipurilor. Eu mi-am propus sa-mi comand mai multe carti de la ei daca pana saptamana viitoare nu ajung pe la o librarie (cred ca Diverta).

Anonymous said...

Explicatii: de cateva zile iti citesc blogu ca mi se pare f comic si ma binedispune. Cum nu l-am pus in bookmark/favourites azi am googleuit: blog zu si m-a dus pe pagina cu elefantul.. eu am fost incantata ca e un post nou si nu mai m-am uitat la data. asa se explica!

Anonymous said...

Mai era un post inainte, in care recomandat un autor
[Haruki Murakami] - post care dadea un sens celui care se vede acum :)