11 December 2007

Pana

Acum doi ani, in iarna, Bu a cumparat pentru masina cea noua super roti de iarna. Zu s-a cocotat pe trotuar cu masina si, fssss, a facut pana. Cum Zu nu umbla cu jumatati de masura si cand face pana, apai o face bine, Bu a trebuit sa cumpere roti noi (doua, pentru ca erau la set). Circul a fost complet atunci, cu Zu sunand dupa Bu sa vina sa-i repare pana, cu Bu si Zu reparand roata in ploaie si cu, stupoare!!!!, o roata subtiiiiiire- subtire in portbagaj, din cele menite sa te tina doar pana la service si atata... si mutra socata a lui Zu la vederea acesteia, pentru ca nu, habar nu avea ca exista asa ceva si nu intelegea prea bine ce era cu "chestia" aia din portbagaj...

Bon. Au trecut doi ani. Iar e iarna, ce chestie!!! Si, ce chestie, masina lui Zu a facut fssssss. Norocul lui Zu ca de data aceasta era in parcarea de acasa, astfel incat a putut circula o saptamana cu masina lui Bu, pana cand acesta si-a adunat energia si s-a apucat sa-i repare roata. Duminica trecuta. Cand Zu mosmondea prin casa... Si o suna Bu (care era in parcare), asa ca Zu se uita pe geam si il vede pe Bu tropaduind pe langa portbagajul deschis al masinii, cu o mutra usor nedumerita... si aude: "Zuzu, tu cand ai dus sus tot ce era de dus sus, n-ai avut o scula??? Da' stai o secunda, te sun inapoi"...si Bu inchide telefonul... Nu, Zu nu a inteles nimic... insa cunoscandu-l pe Bu asta nu e de mirare, asa ca si-a vazut de treaba, razand in sinea ei. Nu, nici acum nu stie despre ce era vorba, insa intre timp a aflat ca i-a intrat in roata un cui maaare-mare, care a gaurit-o dintr-o parte in alta si ca se pare ca va trebui cumparata o roata noua.

Ooooooo da: Zu nu se dezminte.

3 comments:

Anonymous said...

:-)) Tare de tot!!!
Nu pot sa nu-ti povestesc: In vara asta, in drum spre casa, ne-am oprit si prin Italia cateva zile, insa, inainte de a ajunge in orasul unde rezervasem camera, pentru ca aveam timp berechet, am zis sa mai dam iar o raita pe Ponte Vecchio. Am parcat masina pe o straduta pe-acolo si-am purces la plimbare. (Masina intesata, inclusiv pe locurile din spate, cu de toate cele.) Ne-am intors peste vreo trei ore si ne-am urcat in masina. Ceva era tare weird: masina era intr-o parte, desi nu era cocotata jumatate pe bordura. Zic: Avem pana! Zice: ei, pana... nu e pana, am parcat prost in vreo groapa! Niciunul dintre noi n-avea insa curaj sa se dea jos sa se uite, pentru ca amandoi stiam ca eu am dreptate; si ne uitam unul la altul mustacind, stiind ce ne asteapta (descarcatul masinii acolo, pe trotuar!!!!!!!). Finally, deschide geamul si se uita: Dap, zice cu un oftat inainte sa pufneasca intr-un ras ciudat, avem pana! Nu, zau?! Ne-am dat jos din masina si, dupa ce in mod cat de poate de tipic si-a pus mainile in sold si-apoi s-a scarpinat pe ceafa uitandu-se confuz la pneul taiat, ne-am apucat sa scoatem saci (unul s-a rupt si-au inceput sa se reverse diverse pe jos, prinse totusi la timp de catre subsemnata), jucarii o mie si-una, genti, lada frigorifica, incaltaminte, rolele si un tablou (pe care-l luasem pentru maica-mea). Apoi am trecut la portbagaj, care trebuia si el descarcat fiindca, nu-i asa?, trebuia sa ajungem la roata de rezerva si la cric! Alte genti, alte chestii mai mari sau mai mici si, in final, tadaaa!! masinoiul de tuns iarba, pentru unchu-meu... Daca se uita lumea la noi ca la nebuni? Of course! Doamne, si ce cald era! De mentionat ca masina are numar de Romania.
In fine... Scoate el cricul din portbagaj, il monteaza, ridica masina si revine la portbagaj sa ridice celalalt capac sub care zacea comoara (=roata de rezerva)! Eu mai grupam din harababura de pe trotuar, si numai ce-l aud izbucnind intr-un ras isteric de-am crezut c-a luat-o razna! Ma intorc si-l vad, aplecat pe rotita aia mica (cine oare s-ar fi asteptat la o asa meschinarie de roata?!) de rezerva pe care o pusese jos ca s-o rostogoleasca unde trebuia montata, sprijinindu-se de ea si razand tare de tot, de-am crezut ca ramane fara aer! M-a pocnit un ras (la fel de isteric, ce-i drept)de nu ma mai puteam tine pe picioare! Lumea se uita buimaca la noi, neintelegand de ce radem in halul asta uitandu-ne unul la altul, pana nu ajungeau in dreptul nostru ca sa vada motivul. Unii radeau si ei, altii treceau impasibili mai departe. Cand s-a uitat mai bine la roata, a vazut ca mai era si scris maaaaare cu galben "Max. 80 km/h". Dear God! Credeam ca ajung cu el sufocat de ras, direct la spital! Noi trebuia sa ne urcam pe autostrada si sa mergem vreo doua ore si ceva ca sa ajungem la hotel, in alt oras... Se facuse deja ora sapte seara (sambata) si bineinteles ca n-am gasit nici macar o vulcanizare sau vreun service deschis, desi am cautat si pe gps si-am ajuns la vreo unsprezece normale si inca doua care cica erau 'non-stop'. Ce sa mai... a fost crunt! Pe la zece jumate am decis ca ne e foame si somn si-am picat lati intr-un hotel din oras...
Asta asa... spre consolare, ca mi-am adus aminte si ca sa vezi ca se poate si mai rau. :D
Bye!

Anonymous said...

P.S. Cred ca scriu cam mult aici, dar de la anu', o sa-ti scriu pe e-mail cand m-o apuca, si mai putin aici. So, what you say about that?

Zu said...

:-)) Poti scrie cat vrei, aici sau pe mail, desi... hehehe, sa fiu evil si sa introduc varianta trei: blogul tau???