08 April 2008

Oamenii care conteaza

Azi m-a scos din sarite un tip care mi-a spus ca nu, nu poate pune un adjustment layer cu corectie de culoare in After Effects. Incercand sa ma abureasca. Zau asa, cat tupeu trebuie sa ai ca sa te apuci sa vinzi castraveti gradinarului???? Nu, nu am pretentia ca sunt un geniu, este insa o scuza ieftina, echivalenta cu "mi-a mancat cainele lectia", diferenta fiind ca suntem adulti, ce naiba!

Si vin si ma intreb unde sunt profesionistii aia cu bun simt si responsabilitate fata de ceea ce fac? Era un articol tare interesant aici care sublinia exact criza prin care trece industria publicitatii. Ma tot gandeam ca agentiile nu stiu/ nu au o politica prin care sa-si tina oamenii valorosi. Aia "vechi, da' buni", care au experienta si isi stiu bine meseria. Cei cu care mergi la sigur la un client. Ciudat lucru, nu sunt incurajati, rasfatati, ingrijiti, motivati... nimic... ca si cum doi angajati noi ("cu cas la gura") pot inlocui experienta unuia vechi (si bun, ca despre aia vorbim aici). Cred eu ca pierderea e mare cand iti pleaca o piesa importanta din firma, un om care reusea 90% din proiecte, pe care te puteai baza si care deja stia sistemul tau si chiar si pe cel al clientului... plus ca o echipa puternica se sudeaza in timp. De ce sa nu incurajezi asta? Oameni buni, loiali, echipe stabile, sudate... Iar motivarile pot fi de mai multe feluri, nu doar de ordin financiar, se poate vorbi si de programul de lucru, facilitati etc... lucrurile astea nu sunt greu de aflat, cu putina bunavointa se poate gasi pentru fiecare acel "ceva" care sa faca diferenta si sa-l castige pe termen lung.

Si totusi, in loc sa le mareasca lor salariile sau sa se chinuie sa vada ce anume i-ar putea motiva mai mult si eventual sa-i impiedice sa plece in alte agentii... aduc oameni noi care sunt pusi din start pe pozitii similare, atat ca nivel de responsabilitati cat si financiar (deja salariile se apropie simtitor), iar chestia asta nu poate decat sa transmita un mesaj negativ celorlalti, nu???...

Cred ca unul dintre pasii urmatori logici este recunoasterea angajatilor valorosi pentru firma si o politica de "pastrare" a acestora. Identificarea acelor oameni "care conteaza" si, well, "fidelizarea" lor (ca in fotbal: jucatorii cheie se pastreaza, nu??? :-D)... Nu prea se practica si nu inteleg de ce.

2 comments:

Anonymous said...

well, sunt de acord cu ce zici insa ce te faci cand unul din angajati are legatura directa cu unul din clientii importanti, iar acel angajat nu e tocmai inteligenta in persoana. iar tu, care stii de ce esti capabil, esti ignorat total, desi ai multe idei bune, dar din orgloiu nu sunt recunoscute.

cred ca sunt putin offtopic, insa merita dezbatut si punctul asta.

Zu said...

Mie imi suna a clasicul conflict client service- art :D.

Ma gandesc ca o solutie este sa treci peste capul acelei persoane, sa ajungi la sef sau, in fine, la restul oamenilor implicati(macar sa faci in asa fel incat ideile tale sa ajunga la ei)- in asa fel incat sa vada ca poti si te pricepi... sau sa pleci. Pentru ca persoanele prost pregatite ajunse intr-o pozitie buna au tendinta sa tina cu dintii de scaun, iar tu probabil ca reprezinti "pericolul".