07 May 2008

Cartile si filmele

First, a song I like.

Si apoi o carte:


Citita recent. Big book, de rumegat pe indelete, daca reusiti sa va abtineti de la devorat :D. Urmeaza- the movie. Adica filmul dupa' carte :-)) peste care eu am dat pe TVR Cultural, intr-o noapte de insomnie. The funny part: tocmai terminasem cartea, nu stiam ca fusuese ecranizata, insa primele secvente vazute imi aduceau tare mult aminte de carte, asa ca am zis, nu se poate! daca apare si o infirmiera inseamna ca asta e! Moment in care a intrat infirmiera- Glenn Close in cadru :-))...

Filmul e bine facut, cu actori buni care joaca foarte bine, insa... mie mi-a confirmat parerea ca "aia-care-a-fost-prima-e-mai-buna". :D mda, nu suna prea bine teoria asta, nu??? Si totusi... ceea ce vrea sa spuna este ca acolo unde cartea a fost prima (ceea ce se intampla de obicei), well, cartea e mai buna decat filmul. Si invers: cand filmul a fost primul, filmul este mai bun decat cartea. De obicei cartea e prima si daca ai apucat sa o citesti... filmul nu prea se ridica la inaltimea asteptarilor. Iar mie nu mi-a placut filmul "Pe aripile vantului"! Ok? Da, stiu, e ciudat, insa ce sa fac daca citisem cartea de n ori si vai, ma dusesem la film cu mare interes si placere... ca finally sa ajung sa boscorodesc pentru ca masacrasera replici intregi din carte (lipsa de spatiu) si pana la urma nu prea iesise cum vizualizasem eu la lecturare!!! Pfff. Da, si la Harry Potter mi se pare mai buna cartea, desi filmul e destul de aproape... Si la "Lumea vazuta de Garp" a fost cam la fel- lipseau nuante intregi, idei, momente-cheie... recomand clar cartea.

A, si mai e ceva: sunt putine filmele la care continuarea e mai buna (sau macar egala) decat prima parte. Nu mi-e clar de ce, ar trebui sa fie invers si sa se priceapa mai bine dupa ce au incercat cu un film, insa, well, continuarile sunt de obicei cam proaste. Exceptiile care imi vin pe moment in minte: Ice Age, Stapanul inelelor si poate Shreck 2... nu Matrix, nu, ala s-a complicat rau in ultimele parti, au inceput sa ii dea cu teoriile de virusi/ lume/ repetitie/ bla bla bla...

No comments: