13 May 2008

Energie din furie

Oare e buna energia data de furie? Ma tot intreb daca e nevoie de ea. Nu ma refer aici la energia data de o supradoza de adrenalina, de exempli cand cineva drag tie e in primejdie si toate barierele tale se rup si faci lucruri inimaginabile... Aia e buna. E nevoie de ea, te face eficient, adunat, rapid taman cand ai nevoie. Eu ma gandesc la energia care provine din frustrare, cea pe care o cari in tine in permanenta, provenita din situatii de genul "m-am saturat ca in fiecare zi un imbecil sa se gaseasca sa-mi taie fata", sau "m-am saturat de oamenii nesimtiti care asculta manele cu volum", sau "m-am saturat sa-ti gasesc sosetele aruncate prin toata casa" si "m-am saturat de politicienii care mint"... etc etc.

Energia asta, in mod normal, e negativa. Iese cu usurinta la suprafata in conflictele marunte, e de ajuns o scanteie si lucrurile degenereaza rapid. Ok, stiu asta. Insa ma gandesc la altceva, la toata frustrarea asta tinuta sub control si folosita pe post de combustibil suplimentar- ca extra boost de energie, tupeu si incrancenare, versus apatie si saturatie in fata vietii. Atunci e buna? Merita "cultivata"??? Te face mai bun luptator sau te inacreste ireversibil? Asta ma intreb.

2 comments:

Anonymous said...

te inacreste! te face rau si urat si batran si dur si taios. nu e buna energia asta. gandeste-te la actiune si reactiune. daca lovesti un om in mod repetat (masina lovita, manelisti imbecili, sefi absurzi etc), il obligi sa reactioneze cu o forta egala cu cea la care l-ai supus. nu cred ca forta asta se poate refula prin alte domenii. cred ca rabufneste fix in acelasi sens negativ in care te astepti in mod normal sa o faca.
ca sa nu fim inacriti de "problemele cotidiene" cred ca nu avem ce face decat sa le scadem din importanta si astfel sa diminuam presiunea lor si deci reactiunea noastra la ele.

Zu said...

So... te inacreste. Ma gandeam eu ca asta face sa apara ridurile alea urate de pe frunte: incruntarea!

Ok, atunci ar trebui totusi reformulata in ceva, ca nici apatia si lipsa de reactie nu imi mai convin, prea e usor sa te calce toata lumea in picioare daca esti "nice" (= fraier, pfff).