30 September 2008

Amestecate

Saptamana trecuta a fost "saptamana cu liftul stricat" si continua... Cand stai la parter nu prea te impresioneaza situatiunea liftului, insa cand stai la etajul opt si mai esti si insarcinata chestiunea devine deja vitala.

Ultimele doua zile au fost "zilele fara apa calda". Oricata bunavointa ai, spalatul cu apa rece nu te face sa te simti prea bine in pielea ta, mai ales cand nu prea vrei sa faci dus pentru ca esti insarcinata si nu vrei sa racesti. Disperarea mea ajunsese la maxim si deja procesam ideea unei calatorii la mama pentru un dus. Dar au dat drumul la apa si m-am aruncat direct in cada... Acum stralucesc toata de curatenie :-).

In buna traditie a familiei, care spune ca "intotdeauna este bine sa mai faci o inundatie, in special dupa ce ai renovat", Bro' a avut toata casa sub apa (no kidding, in absolut toate camerele) datorita unui calorifer care nu fusese montat inainte de a se da drumul la incalzire= apa calda cu presiune mare. Acum este foaaarte fericit :D... Casa era inca in renovare, nu apucase sa puna gresie/ parchet insa peretii erau curati iar toata mobila si toate lucrurile lui fusesera inghesuite la maxim intr-una dintre camere (ne intrebam cu totii ce o sa gasim acolo cand o sa fie sa le scoatem- pe moment este imposibil sa facem asta si nici nu se mai poate intra in camera, atat de inghesuite sunt toate acolo). Bonus, vecinul de jos are de la tavan fleasca pana la parchet umflat.

Mogaldeata face bine, am vazut-o la ecograf saptamana trecuta si chiar varsta ei fizica este mai mare cu o saptamana decat cea cronologica (adicatalea este mai dezvoltata). Bon asa... Am vazut-o miscandu-se, se tot foia cand i-am facut ecografia si dadea din picioruse, iar la un moment dat s-a si intors brusc cu fata in jos (probabil ca se sictirise de cat ne tot holbam la ea :-)). Nu, inca nu stim ce este, pariurile sunt inca deschise- se pare ca luna viitoare vom afla, cand avem de trecut si un test foarte important: ecografia morfofetala.

In general am zile in care ma simt ca o balena esuata pe uscat si altele in care ma simt teribil de usoara si ma uit cu uimire la burtica mea- parca nu-mi vine sa cred ca intr-adevar acolo este un copil. Copil care, in conformitate cu un site tare dragut la care m-am abonat si care imi trimite saptamanal informatii despre dezvoltarea lui bebe, pfff, ce paranteza lunga, in fine, copil care ar avea acum dimensiunea unui ardei gras :-))... A, bon.

Iar mintea mea continua sa bantuie cumva in paralel cu mine. Din cand in cand ne mai intalnim si atunci am revelatii bruste care imi dau fiori pe sira spinarii. Ultima data am inghetat toata cand am realizat ca mi-am uitat telefonul in cabina de proba a unui magazin aflat cu un etaj mai jos. Mda, telefonul primit cadou de la Bu... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! Pana la urma am avut un noroc chior pentru ca cineva il dusese la casa, dar... pffffffffffffff...

7 comments:

Anonymous said...

Foarte haioasa treaba cu ardeiul dras :))
Cam toate site-urile astea compara bebele cu mancarica. Ba e cat un bob de mazare, ba e cat un bob de fasole, ba e cat un ardei, cat o varza, cat un pepene, etc.

Oricum, sper sa ai o sarcina usoara si un ardeias sanatos :)

Anonymous said...

al meu e cat o pruna....:))
am revenit si mai apar cu siguranta! avem 10 saptamani si un pic!

ce spuneai in prima postare ca n-ai voie somon si rosii? sau am inteles gresit?

Anonymous said...

pana sa zici ca nu stiti ce sex va avea, as fi bagat mana in foc ca e o ea.

orice ar fi, sa fie sanatos.

Zu said...

@anonymous: nu sunt nici pe departe experta, insa din ce am citit nu e recomandat sa mamanci anumite tipuri de peste deoarece contine mercur, care se poate acumula in organismul copilului. De asemenea, lactatele trebuie neaparat sa fie pasteurizate iar carnea si ouale sa nu fie cruda. Si nu ai voie ficat sau produse din ficat. Fructele si legumele trebuie sa fie foarte bine spalate.

Cand am scris eu acel post eram la inceputul sarcinii si auzeam tot felul de zvonuri, din stanga si din dreapta si deja eram cam confuzata. Acum, ce sa-ti zic: doctorul meu spune ca nu am restrictii, eu incerc totusi sa ma feresc de unele alimente despre care am inteles ca sunt periculoase, pe princiul "nu strica sa...". Eu am tot citit si iti recomand sa faci la fel si sa filtrezi informatiile, luand deciziile tale...

Si felicitari pentru bebe, iti doresc sa ai o sarcina usoara.

@zmeura: nu, nu stim inca ce este, exista o tendinta genrala in ce spune toata lumea din jurul nostru, insa nu vreau sa influentez situatia asa ca nu am sa spun decat dupa ce aflam clar. Oricum, fiind primul copil, sunt mai preocupata pe ce simt si cum evolueaza sarcina decat pe ce sex are- visul meu este sa am si baiat si fetita, asa ca sper ca la final sa ajungem la asta.

Zu said...

@ flu: Multumesc de urari, astept si eu sa vad in ce fructa/ leguma se mai transforma ardeiasul pana la finalul sarcinii :-)) Deja a fost lamaie si bob de fasole...

Zu said...

hmmm... am tot invartit ideile pana cand am ajuns la dezacorduri... pfff, shame on me!

Anonymous said...

Intr-adevar, unele tipuri de peste sunt periculoase, dar ca sa fii "on the safe side" e mai bine sa te feresti de orice peste (cu toate ca are si el avantajele lui...) pentru ca nu stii din ce balta radioactiva vine. Carnea trebuie sa fie neaparat gatita (adio sushi) si nu in sange. Cu cat sta mai mult pe foc cu atat scad sansee sa pastreze bacterii. Atentie la suprafata de lucru din bucatarie. Dupa ce ai taiat carne cruda pe o farfurie, un tocator, etc., il speli bine cu detergent de vase si abia apoi tai pe el legume, sa nu ramana contaminat in caz ca a fost ceva in carne. Temperatura din frigider trebuie sa fie cat mai mica sa nu se strice carnea.
Lactatele intr-adevar tre' sa fie musai pasteurizate, altfel se poate transmite orice boala de la animalul respectiv.

Poate ca suna ciudat, sunt atatea amanunte... si adevarul e ca sunt destul de mici sansele sa iei vreo boala din mancare, dar nu se stie niciodata. Better safe than sorry. Daca e sa te loveasca ghinionul, inseamna ca poti sa dai de salmonella,leptospiroza si alti "gandacei" foarte rai.

A, si sa nu uit, atentie la conserve! E risc de botulism. Rar, dar foarte urat!

P.S. Nu e voie nici sa ingrijesti animale, in special cand vine vorba de excremente, de exemplu sa schimbi litiera pisicii, sa bagi mana in acvariu, etc.

S-ar putea sa mai fie dar nu-mi mai vin acum in minte :). Sper ca nu v-am speriat prea tare.
Va doresc multa sanatate :)