03 December 2008

Caut lecturi

Citesc, imi place la nebunie sa citesc. Una dintre primele mele amintiri este cum Bro' si cu mine ne ghemuiam langa tata in pat si el ne citea din Cartea Junglei. Sau ne traducea din franceza benzile desenate din Pif (aveam cateva reviste obtinute cu greu pe vremea aceea). Vai ce ne placea. Apoi am inceput sa citesc singura, si cand terminam o carte ma duceam la tata, sa-mi dea alta... si era tare simpatic, se uita luuung si savant la biblioteca si scotea o alta carte, potrivita mie, cu care plecam fericita in brate. Ulterior am ajuns sa-mi aleg singura ce vroiam, si chiar sa am biblioteca mea. Am citit mult, inca de mica- mi se intampla sa intarzii la prima ora pentru ca nu ma puteam dezlipi de carte, sau sa citesc noaptea sub patura, la lumina lanternei pentru ca trebuia neaparat- neaparat sa vad ce urmeaza :D (de cateva ori chiar era sa ma prinda tata, pfff). Cel mai dureros a fost prin clasa a doua sau a treia, nu mai stiu exact, cand bibliotecara scolii mi-a dat trei carticele subtiiiiri si dupa ce i le-am adus inapoi in trei zile m-a acuzat ca nu le-am citit, ca nu aveam timp sa le citesc asa de repede. Pfff, eu in clasa a patra citeam toata colectia Jules Verne pe sest, sa nu ma vada tata, ca imi spusese sa mai astept nitel cu ea, insa eu nu mai aveam rabdare... (este adevarat ca am sarit sistematic peste pasajele luungi de descrieri :D).

Acum insa citesc mai putin. Televizorul, timpul, rabdarea, puterea... ma doare sa vad ca uneori trebuie sa ma fortez sa mai citesc, inainte nu era asa. Dar ok, incerc sa insist pe zona asta, insa nu-mi mai plac nici cartile pe care le gasesc. Unde sunt cartile acelea care te tin in priza? Pe care le inghiti pe nemestecate, le citesti in baie, la masa si in timp ce te imbraci pentru ca mori de curiozitate sa vezi ce se intampla??? Sunt usor necajita- m-am saturat de lecturi greioaie, metafizice, pline de trairi si nelinisti si oameni "profunzi" pana la extreme, cu dialoguri cu dublu sens si nuante cat cuprinde. De scrieri hacaite, pe care le rumegi scrasnind printre dinti. Vreau cartile frumoase pentru varsta asta... nu stiu, nu imi vine acum ceva clar in cap, un soi de echivalent al cartilor "Cei trei muschetari" sau "Ciresarii" pentru varsta actuala, carti de savurat si recitit ulterior, de recomandat cu gura plina de incantare si zambete largi de bucurie.

Ce sa citesc eu acum??? Help, pls.

12 comments:

Anonymous said...

Uite cite ceva din ce mi-a placut in ultima vreme si-s aproape sigura c-o sa-ti placa si tie... mi-e teama doar ca le-ai citit deja...

Carlos Ruiz Zafon - Umbra vintului
Isabel Allende - Casa spiritelor
David Lodge - Changing Places, Small World, Nice Work, Thinks...

Sau, daca citesti fantasy, incearca Robert Jordan cu Wheel of Time. Primele 3-4-5 volume sint minunate. Din pacate, pe la al saselea volum incetineste mult ritmul, dar pe primele le-am devorat ca pe vremuri... cam cum scrii ca ti-ai dori si tu sa faci. Numai primele doua sau trei s-au tradus la noi. Pentru restul, Amazon.com sau download.

capreleirinucai said...

ultima carte inghitita pe nemestecate, cum spui tu, a fost "the jane austen book club". foarte inteligent scrisa, fara mari pretentii filosofice dar nu lipsita de profunzime. nu stiu daca a fost tradusa in romaneste, dar poate o gasesti in original.
frumoase, ca in o mie si una de nopti, sunt si cartile lui orhan pamuk. preferata mea e "ma numesc rosu". poate ai citit-o deja.
altele - "jucatoarea de go" de shan sa, "balzac si micuta croitoreasa chineza", de dai sijie. mai sunt, dar nu mi le amintesc acum pe toate.

capreleirinucai said...

aaa messalina ca bine zici! e bun si david lodge, l-am devorat si eu, carte dupa carte, pana cand au inceput sa mi se para toate la fel. dar merita citite macar 2-3! foarte entertaining.

Sabina said...

ca tot esti insarcinata ”cel mai simpatic ghid de sarcina” de vicki iovine.

ALINA said...

Si eu caut! Am ajuns sa citesc povesti fantasy pentru copii. Vroiam lecturi placute, care sa ma tina cu sufletul la gura dar fara sa ma intristeze. Zau ca mi-e dor de Cei Trei Muschetari!

maria said...

umbra vantului da, cu siguranta. si doulgas kennedy- o relatie speciala. si laura esquivel. si mark levy si ma mai gandesc

Anonymous said...

printre ultimele carti citite: M-am hotarat sa devin prost, Martin Page.
intruneste aceste calitati enumerate chiar de tine: "le inghiti pe nemestecate, le citesti in baie, la masa si in timp ce te imbraci pentru ca mori de curiozitate sa vezi ce se intampla"

Zu said...

Eeeeeeeeee, ce de sugestii, multumesc, multumesc, m-am mai inveselit, va rog reveniti daca va mai vin idei, sunt chitita sa cercetez/ caut/ scurm dupa toate cele pe care nu le stiu. After all, mai am doua luni de sarcina tinuta in casa in care sa tot citesc :D.

Anonymous said...

buna :) iti urmaresc blogul de ceva vreme via jurnalul de sarcina

si eu am devorat o gramada de carti grele, mai ales in liceu, ca sa ajung sa nu imi mai vina sa citesc nimic in ultimii ani de facultate ... nu stiu de ce dar nu mai aveam rabdare si dispozitie sa reintru intr-o carte cu mult continut

acum sunt in "campul muncii" :) si mi-a revenit pofta de citit cu ceva foarte usor dar foarte captivant si totusi bine scris ... adica seria dune :D care mi s-a lipit de degete si a redeschis sirul lecturilor
nu sunt fan sf, dar cartea asta a venit la momentul potrivit

ce citesc momentan - enciclopedia zmeilor de cartarescu :) recomand si asta

ana

Anonymous said...

Draga ZU,

Iti recomand cu convingere "Sint o baba comunista!", "Raiul gainilor" (năucitoare!) si "Baieti de gasca" - de Dan Lungu. O sa le citesti foarte repede si te vor binedispune.

Acum citesc seria TEMERAIRE, de Naomi Novik. Nu-s traduse inca in romaneste, dar le poti comanda aici--> http://www.amazon.com/His-Majestys-Dragon-Temeraire-Book/dp/0345481283/ref=pd_sim_b_3
Iti recomand editia asta care e pe link-ul de mai sus.
Sunt 5 volume deocamdata. Eu le am doar pe primele doua si le-am comandat si pe celelalte. Sper sa ajunga mai repede, pentru ca mor sa vad ce s-a mai intamplat! Deja am o relatie foarte speciala cu cel mai simpatic dragon din toate timpurile. :)
Nu pot spune ca sunt fan fantasy sau sf, insa mi-am vazut soţul dand pas meciurilor (wtf?!?) in favoarea acestei carti si-am gandit că se petrece ceva supercalifragilistic acolo, drept pentru care am luat si eu la citit volumul întâi pe care el tocmai il halise in mai putin de două ore.
Acum tropăim amandoi pe langă cutia poştală in asteptarea celorlalte trei volume.
Nu, nu sunt carti "desen animat". Iti garantez deliciul lecturii. Ai sa treci prin toate starile posibile: ai sa simti vantul sarat al marii pe buze, te vei lipi de speteaza canapelei cand un fâlfâit de aripi imense te va impinge intr-acolo, durerea pierderii cuiva drag si fericirea (re)gasirii altuia sau altora, revolta, indignarea, sentimentul victoriei, triumful prezentat subtil dar trait de cititor cu fiecare fibra si multe, multe alte sentimente care te vor transpune intr-o lume nedezvaluita pana la Naomi Novik...
Nu vei fi dezamagita nicio secunda.
Cred ca o sa le placa si lui Bro' si lui Bu ;). De bebe care se coace acum, nici nu mai zic! Cand o sa vina pe lume, in loc sa planga o sa ti-l ceara pe Temeraire! :))
Te pupez!
Andreea

P.S. Tot nu mi-am facut blog :(.

Winston Smith said...

O carte buna daca iti place umorul englezesc e 'Saki-Lighioane si supralighioane'
Este o satira la adresa defectelor umane prezente in societatea engleza de la inceputul secolului.

Zu said...

Wow, ce de idei, multumesc mult. Pe repede inainte: da, Allende am citit si mi-a placut tare mult, da, si Orham Pamuk cu al sau "Ma numesc Rosu", la fel si Dune- preferata mea e Canonicatul Dune... citesc si SF- am iubit mult seria Fundatiei lui Asimov- asa ca o sa incerc sigur si seria Temeraire si da, ma gandesc serios la o comanda mai generoasa de carti, pe baza recomandarilor primite aici- incerc intai la Mos Craciun, poate-l sensibilizez :-).

Multumesc de recomandari, chiar aveam nevoie de ceva sugestii ca tare m-am blocat... Lista ramane deschisa, daca va mai vin idei.

Multumesc si de urari, ma bucur tare sa va intalnesc/regasesc pe aici.