05 March 2009

Despre banci...

... cu drag:

Am cont la BRD. Facut acum n-spe ani pe undeva pe unde aveam eu drumuri atunci. Acum nu mai am drumuri pe acolo, c'est la vie... Si m-am si casatorit, ce chestie singulara, zau asa! Din cele doua noi variabile in ecuatie rezulta:

1. Am dorit sa imi transfer contul si operatiunile de pe acel cont la o sucursala mai aproape de locul in care se petrece viata mea acum. Nope, nu se poate. Da, poti efectua o mare parte din operatiunile pe cont si de la alte sucursale, insa elementele fundamentale ale contului raman la punctul de origine. Iar axioma BRD spune ca un cont nu se mai muta dom'le, ce bazaconii iti trec tie prin cap aici??? Mori cu el de gat. Ce conteaza ca te muti in partea cealalta a urbei, in alt oras, alta tara, pe alta planeta... ce conteaza ca traim intr-o lume mobila si flexibila, conturile BRD sunt nemuritoare si reci, nu te mai plange si plimba-ti fundul pana la mama naibii ca doar esti client, adicatalea stapanul nostru.

2. Am fost copil cuminte si am dus la banca certificatul de casatorie, sa ma "modifice" si pe mine. Trecem peste faptul ca pe chestia asta a trebuit sa-mi platesc singura un card nou, pentru simplul fapt ca pe cel vechi scria numele meu de dinainte de casatorie, bleah! si ajungem la momentul in care deschid aplicatia BRD net a carei utilizatoare sunt si imi vad, fantoma ce ma bantuia, tot vechiul nume, bine infipt acolo. Hmmm, care e ideea, ca doar peste tot apare noul meu nume... Sun la banca si aflu cu stupoare ca daca doresc sa-mi schimb numele si in aplicatia de net trebuie sa imi inchid contul de net si sa-mi deschid unul nou, pe noul nume. Adica sa merg la sucursala (aia de la mama naibii), sa fac cerere de inchidere, dupa care sa fac cerere de deschidere, eventual sa si platesc operatiunea, sa stau sa astept sa le activeze si sa ma agit stupid doar pentru ca m-am casatorit si chestia asta este ceva nemaintalnit pentru BRD. Atat de nemaintalnit incat la BRD nu exista un protocol pentru asa situatiuni exceptionale, pur si simplu sunt luati prin surprindere de chestiune.

Bleah.

7 comments:

Realwedding said...

Acelasi lucru trebuie sa-l fac eu. Oare la cei de la ING sunt tot asa de involuati ca si cei de la BRD? O sa vad sambata. Si, da, au program sambata pentru ca am sunat sa intreb de program si ce acte sunt necesare pentru a trece cardul pe noul nume.Trebuie sa platesc noul card???Asta nu mi-au spus, la fel cum nu au vrut sa-mi spuna prin telefon ce cont am , pt ca trebuie sa vin la sediul la care mi-am facut cardul acum 1 secol si care e departe de casa, dar macar e in centru :)

Andreea Badran said...

Oh, ce m-ai lovit cu asta ... Exact acelasi lucru mi s-a intamplat si mie acum doua saptamani. Si din acelasi motiv, pentru ca am indraznit sa-mi schimb numele in urma casatoriei.

cookie said...

me3:) doar ca eu am un ofiter de cont foarte dragut si explicativ mai ceva ca dexu', asa ca nu-mi displace total BRD-ul, mainly thanks to him. cat despre ING, sunt jenanti in every way mai putin faptul ca au niste sucursale portocalii foarte dragute. am fost odata la ei sa-i rog frumos sa-mi primeasca economiile (substantiale, banii la ciorap pentru nunta) si suprise surprise, pentru ca Pufix avea contul la o alta sucursala, am primit a big no can do de la asta. ca vorba brd-ului si a lui zu, doar n-o sa ne mutam contu':))

imi aduc aminte de un prieten care, stand cativa ani la bruxelles, ne-a povestit cum esti acolo tratat cand te duci la banca TA. imi vine sa plang:P

mariamirabela said...

Off topic ca nu vreau sa ma enervez de dimineatza, ca si eu tot la BRD am cont: astazi bebelushul ZuBu implineste 1 luna. La multe luni inainte si mai asteptam poze cu micutzul!

Anonymous said...

:)) ma distrez de fiecare data cand citesc ca cineva mai pateste chestii iesite din comun cu BRDul. credeam ca sunt eu ghinionista de fel, dar se pare ca ei sunt imbecili. :P
ca un sfat, daca te decizi sa inchizi contul la ei, cere adeverinta ca ti s-a inchis, apoi verifica-i dupa 2-3 saptamani.

Realwedding said...

am fost la ING si in afara de faptul ca m-am simtit blonda cand mi s-a raspuns la intrebarile care mie mi se pareau normale, a fost totul ok.A, da, pentru a schimba cardul trebuie sa platesc 14 lei.Am intrebat daca plateam ceva daca il schimbam la data cand expira el, oct 2009, si mi- s-a spus ca atunci m-ar fi costat 20 lei schimbarea. Wtf??inseamna ca trebuie sa ti-l schimbi mai devreme mereu??? Eu:platesc acum sau cand vins a ridic noul card? ING: nu, o sa vi se retraga suma de pe card. Eu: in cat timp vine noul card pentru ca eu am nevoie de el. ING: nu va oprim doamna cardul aici, cand il ridicati pe cel nou, il lasati pe cel vechi aici. Aham. Si eu de unde sa stiu daca e prima data cand imi schimb cardul????Nu este absolut normal sa intreb??? bine, bine, unii nu lucreaza sambata, iar cei care lucreaza sunt ciufuti ca lucreaza si ca noi cei care nu lucram sambata venim sa-i deranjam la serviciu.

Zu said...

:D pe mine bancile continua sa ma uimeasca. In general sunt multumita de BRD si de ING dar tot reusesc sa dea cate una cu bata in balta de ma lasa cu gura cascata...

@mariamirabela: cu intarziere, multumesc- multumesc :-)