01 November 2009

Culele, bijuterii de arhitectura romaneasca



Am scris pe Cenusa de trandafir un articol despre un subiect care imi este tare drag: culele. Sunt casele boieresti fortificate, specifice in Oltenia si Muntenia. Si pentru ca articolul se doreste si un semnal de alarma, amintesc de el si aici, citand un fragment:

"În prezent majoritatea culelor sunt în ruină. O parte dintre ele sunt transformate în muzee (însă fără fonduri suficiente şi neincluse în traseele turistice), o altă parte sunt abandonate sau chiar revendicate de diverşi moştenitori. Din probabil sutele de cule care au existat în România, au mai rămas doar 18. Componentă importantă a patrimoniului nostru cultural, există pericolul foarte mare ca şi acestea să dispară, într-un fel sau altul."

Imaginile sunt luate de aici şi de aici.

2 comments:

malina said...

am citit articolul. foarte interesant si mai ales bine de stiut ca aceste cule sunt in pericol.

eu le-am descoperit prima oara cand a iesit albumul de la igloo - cule. case boieresti fortificate. probabil il stii.

Zu said...

Da, il stiu, foarte bine facut si superbe poze... m-am tot necajit ca pe net nu am gasit fotografii (si la modul general, sunt prea putine informatii) si ma gandeam daca sa il recomand, insa apoi am zis ca nu e corect fata de celelalte carti aparute pe subiect (mai sunt cateva cunoscute).