01 July 2010

Review: Prova.fm

Intoarsa de prin parcurile mentionate anterior, am fost readusa pe meleagurile mele profesionale de rugamintea de a ma uita la Prova.fm, un site ce isi propune sa puna in legatura designerii si potentialii lor clienti. Asadar, redevenind serioasa, iata opinia mea:

Sistemul este cunoscut, fiind destinat in special firmelor cu bugete reduse si designerilor care isi doresc sa lucreze pe cont propriu (freelancing). Alternativa este apelarea la marile agentii din domeniu, doar ca multe dintre companiile existente pe piata sunt de multe ori prea mici pentru a dezvolta proiecte de anvergura ce implica bugete mari si proceduri complexe - pentru ele aceasta este oportunitatea de a avea materialele grafice dorite, la nivelul pe care si-l pot permite.

Aceasta pentru ca de multe ori un cost mai mic inseamna si renuntarea la o parte dintre pasii (serviciile) de care ar trebui sa beneficieze atunci cand realizeaza un material grafic. Unul dintre acestea este si testarea pe piata, iar aici Prova.fm vine cu ceva interesant: proiectele si variantele propuse se promoveaza pe majoritatea retelelor sociale si vizitatorii sunt incurajati sa voteze designul preferat. Astfel se obtine un feedback din partea potentialilor viitori "consumatori" ai brandului inainte ca materialele grafice sa fie finalizate. Acest lucru ajuta cu siguranta firma care lanseaza proiectul, ea putand tine cont de votul publicului atunci cand opteaza pentru o varianta sau alta.

Si pentru designeri este un element util: iti poti promova protofoliul, castiga notorietate si, ca bonus :D, obti si feedback din partea utilizatorilor, a clientilor tai finali...