10 November 2010

Day eight

Gradinita. Din ce in ce mai bine, un progres evident la care chiar nu ma asteptam: imi imaginam cam o luna de mare jale de partea lui si sentimente acute de vinovatie pe partea mea. Nu e totul roz, mai avem, insa se vede clar dupa cum reactioneaza ca suntem pe drumul cel bun si, sincer, am nevoie sa vad si partea plina a paharului:


- de doua zile chiar nu mai cere sa mearga cu iepurasul la gradinita - pana acum in fiecare dimineata nu iesea pe usa fara iepuras, desi de obicei noi cand plecam undeva nu luam si animalul cu noi, sau, ok, il iau eu pitit intr-o geanta, daca e cazul de somn mai tarziu, dar doar atat

- nu mai tine iepurasul non stop cu el la gradinita, il mai "abandoneaza" pe cate un scaun, o mobila ceva - de obicei acasa iepurasul sta in pat si e folosit doar la somn, la gradinita insa a simtit nevoia sa stea cu el mereu in brate, iata ca incepe sa renunte la el

- nu se mai lipeste de mine ca o caracatita cand ma duc sa il iau, tragandu-ma spre usa sa plecam mai repede... ci vine vesel la mine si ma ia de mana, dar atat, dupa aceea nu ma trage sa iesim ci se mai uita la jucarii... etc.

- cand il duc tot mai plange, dar de exemplu azi parea chiar dornic sa intre in clasa... doar cand a fost sa ne despartim cu adevarat a plans

- pare sa se imprieteneasca si cu alti copii - azi o fetita din grupa lui a iesit pe hol sa ii faca "bau" :D (mda, baiatul meu e mare cuceritor... cand mergem in oras si mai stam la o terasa, ceva, el isi gaseste cate o tanara/ doamna la o masa vecina si ma trezesc ca isi zambeste cu ea peste umarul meu :P)

7 comments:

Alina Popescu said...

Foarte tare!!! In curand o sa se uite urat la tine cand vrei sa il iei acasa :D

Andreea Demirgian said...

E bine! Eu daca ajung prea devreme la gradi sunt taxata rapid: de ce-ai venit? ca am treaba?

g.cojocaru said...

ma bucur tare mult pentru voi. :) ... micutul tau cuceritor e deja baiat mare! ;)

Roxana said...

Ce bine ca se adapteaza usor:). E normal sa planga, dar uite ca incet incet incepe sa-i si placa acolo. Cred ca la un moment dat o sa-ti fie tie mult mai greu decat lui. Dar cred ca asa e normal...Mamele astea:d

Zu said...

@Alina: dap, am auzit ca asa se intampla...

@Ada: :-)). Ce ma intreb eu este cum iti dai seama ca este cu adevarat ok acolo? Eu nu pot sa vad ce face cel mic toata ziua si el nu are cum sa imi povesteasca, asa ca de unde stiu ca e ingrijit bine, ca mananca ok, ca nu se tipa la el, ca nu se uita la desene toata ziua... nu stiu... exagerez cu ele, insa cam asta e ideea - cum te prinzi ca e ok?

@G.Cojocaru: :D creste, creste... Mi-am dorit sa ii fie bine la gradi dar uite ca nu ma asteptam sa se adapteze totusi asa "usor". Adica tot mai plange, insa fata de ce scenarii aveam eu in minte, e chiar bine.

@Roxana: :-))) ai dreptate, mamele astea sunt niste figuri: mi-l vreau independent si descurcaret dar tare imi vine sa-l tin numai in puf in fustele mele...

@Roxana

Andreea Demirgian said...

Daca nu ai camere web in salile de la gradi ai putea sugera gradinitei sa le instaleze. Apoi, cred ca orice semn de neglijare sau de ceva in neregula se va vedea in reactiile copilului. Daca, de exemplu, tv merge non stop, piticot se va manifesta in vreun fel, va cere desene in zilele in care nu merge la gradi. Daca viseaza urat brusc, poti banui ca e de la cartoon networks. Sunteti inca foarte la inceput, asa ca nu te lua dupa lacrimile de dimineata. Orice comportament abuziv asupra copilului se reflecta in gesturile lui acasa.
Stai de vorba si cu alti parinti, de la grupele mai mari. Treci pe acolo la ore neobisnuite, ca din intamplare. Da telefoane. Mergi si priveste pe geam. Fa tot ce te linisteste. Va fi bine!

Zu said...

@Ada: multumesc. Nu are camere web, din pacate, desi zic eu ca bon, poate unele lucruri nu le fac asa usor cand sunt camere in zona, insa de tipat la ei sau altele tot pot sa faca... Ma bucura faptul ca se duce singur in brate la educatoare sau asistenta, asta mi se pare un semn bun pe moment, restul... vazand si facand, cum spui si tu, am sa fiu atenta la semne, multumesc pentru idei :D.