17 July 2012

It takes a village...





...  to raise a child sau, mai neaos, este nevoie de un sat întreg să creşti un copil - si cat de adevarata e aceasta zicala (proverb african?) !

Un copil se poate creste oricum, corect, la nevoie il poate creste o singura pesoana sau doar nucleul restrans mama-tata... dar realitatea este ca e tare bun un sat intreg sa puna mana si umarul si sfatul meu e ca, well, cine nu are... sa isi cumpere :D. Eu am avut parte pana acum de:

- cei care ii fac cadouri frumoase bebelunei si nu doar ei, inveselindu-ti si tie ziua (cele doua tricouri sunt unicat-unicat, facute aici pentru fratele cel mare si surioara lui iar textele sunt : "Hands off my baby sister!" si "Back off! I've got a brother and I'm not afraid to use him!" :D):



- cei care te lasa sa te vaicaresti la orice ora din zi si din noapte, pentru ca stiu ca ai nevoie sa te descarci si nu, NU te judeca

- cei care iti dau hainute si alte lucruri bebelusesti din zestrea lor mai veche, de ajunge printesa sa doarma in "landou" cu aer retro si sa  aiba o garderoba de invidiat

- cei care te cauta sa te intrebe "cum mai esti, ce mai fac fetele etc."

- cei care se imbraca in 15 minute si sunt la usa ta pentru ca ai febra si nu ai habar ce sa faci... sau cei care vin si stau cu tine o noapte intreaga, cea mai grea noapte...

- cei care iti trimit o sticla de supa care tare bine pica, sau se ofera sa vina sa iti faca ei supa aia

- cei care iti iau copilul cel mare din zona si tare bine iti fac, tinandu-l ocupat si fericit in timp ce tu incerci sa-ti pui nitel viata in ordine

 - cei care te lasa cu intelegere sa faci pe drama queen in timp ce mananci inghetata la ore absurde din seara/ noapte (cine mai stie?)

- cei care iti leagana bebelusul macar 5 minute, ii schimba un scutec sau ii canta un cantecel

- cei care te vad obosit, tracasat si bolnav si iti fac ei prima baie a copilului (dap, asta era doctorita pediatra :D)

- cei care se bucura alaturi de tine (ati vazut asta?) si iti dau cat pot din atentia si timpul lor: orice pic-pic e bine venit si face minuni la moral

Si toti acestia sunt un sat intreg: de la sot la bunici, frati, prieteni si doctori si... cine vreti voi, bone, vecine, verisoare, orice mana de ajutor in plus la cresterea copilului e binevenita si te va umple de bucurie ca oamenii acestia exista si ca ai parte de ei. Satul meu nu e mare, ba chiar nu am sa mint, lipsesc oameni de baza (zic eu) din el... dar cel pe care il am, asa satuc cum e el, e nepretuit si ma bucur tare mult ca exista :-).

Multumesc!

4 comments:

Andreea Demirgian said...

:) We aim to please!

Zu said...

@Ada, asta e mai mult de atat, multumesc.

P.S. Uitasem de inghetata... :D

Andreea Demirgian said...

Ah, da, inghetata aia va fi pe veci asociata cu acea seara.

AndreeaG said...

Stai ca scriu si eu despre povestea cu cartile acum, mai punem acolo o caramida mica la moral, meriti cu prisosinta :)
As vrea sa te fi cunoscut mai demult (desi nu asta conteaza, imi esti extrem de simpatica chiar daca nu te stiu demult) si as vrea sa fiu mai aproape sa te pot ajuta si eu cu ceva, daca mi-ai permite :)
In lipsa de astea ... macar cuvinte sa-ti las, stiu cat bine fac :)
Si da, conteaza enorm sa ai oameni despre care sa sti ca pot fi la usa ta in 15 min, sau poti sa-i suni in miez de noapte si nu se supara :)