07 January 2014

Jurnal de bebeluna (18 luni)

Ieri a implinit un an si jumatate. O tin in brate si ma minunez de cat a crescut - e atat de lunga , abia o tin uneori... si stie sa faca atatea lucruri! Unde e bebelusul cu care am venit de la maternitate??? Are nasul mic si carn in vant iar zulufii carliontati ii formeaza o aura jucausa in jurul capului. Bucalata, cu obraji rumeni de matryoshka, niste buze pline adorabile si un zambet molipsitor, e argint viu, papusa in marime reala.

E capoasa, capoasa razboinica. My way or the highway, voluntara si fara frica, nu prea vrea sa inteleaga decat ce si cum isi doreste ea in secunda aia. Temperamentul asta e, il simti si il vezi in spatele zambetului care te topeste, iese la iveala cand se vara peste tot, se cocoata oriunde si merge pe drumul ei fara sa se intrebe de doua ori... cand te trage prin casa pe unde are ea treaba sau cand te cauta peste tot pentru ca ea vrea sa fie cu tine si asta e. Cand urla, urla de nu o mai opresti. Cand vrea ceva insista cu maraieli si mmmm-uri scoase din fundul gatului in timp ce isi agita manutele in aer, gesticuland frenetic, ca si cum ar apuca ceva :D. Insa una peste alta e un copil bun, tare bun - cheia (cheia universala, zic eu, de aplicat la orice copil) e sa ii vorbesti. Daca ii explic, o respect, ii spun clar care sunt limitele mele si raman consecventa... e ok.

E minunata. Si grabita :D. Intelege enorm de multe lucruri si vrea sa faca singura si mai multe. Mananca singura deja cu lingurita sau o furculita mica-mica de la un set de jucarie - se descurca de minune (are si o gramada de dinti si masele, nu stiu cate ca nuuu ma lasa sa ma uit :D). Ok, la supa inca mai trebuie sa o ajut eu insa daca ii dau un pai se descurca si acolo. Bea din cana cu pai dar si din cea de dat peste cap. Cand nu mai are apa imi arata insistent :D. Vrea sa se incalte singura (depinde de incaltaminte daca ii reuseste sau nu). Isi scoate cagula, ba chiar o pune singura... trage de geaca sa o scoata... imi aduce hainele sa o imbrac... urca scarile de la tobogan... merge afara fara carucior de cele mai multe ori (depinde doar de distantele de parcurs daca il mai iau cu mine)... stie unde e magazinul de langa noi si insista sa intram (chiar daca n-am treaba acolo)... in magazine e curioasa foc dar ne intelegem (mai las eu, mai lasa ea de la ea, deh)... ma uimeste.

E foarte serioasa cand intalneste situatii noi. Se uita luuung si atent. O mai opresc vecinele sa o intrebe diverse, genul de conversatie cu "ai iesit la plimbare" si altele... Nu fuge sa se ascunda langa mine dar nici nu le zambeste. Ele cred ca e suparata insa nu, le studiaza ca pe o chestie noua, de analizat - parca o si vad cum proceseaza si cum se invart rotitele in background.

Cand vrea sa-mi atraga atentia zice scurt si raspicat, usor sacadat: "ma-ma!". Atat, fara scartaieli sau altele - un apel-porunca ferm, repetat pana cand mama aia neatenta reactioneaza :D.

Are o gropita, una singura, pe un singur obraz - si apare cand rade cu pofta...

Ii plac cateii (de altfel asta e cam al treilea cuvant in vocabularul ei, dupa "mama" si "coco" = caca) si cand vede unul incremeneste cu ochii pe el si tine mortis sa-mi semnaleze ca e un "wow-wow" in preajma. Biggy o fascineaza si incearca de zor sa puna mana pe ea - cum nu prea face bine diferenta intre delicatetea unei mangaieri si o atingere mai brutala inca mai suntem pe faza si ii tot explicam. Iar fratele ei e un soi de zeu personal - daca el alearga, alearga si ea... daca el umbla cu masinute, hop si ea brrr-brrr dupa el... daca el rade, hohoteste si ea de zor - nu face mereu tot ce face el si mai au si momentele lor de cearta insa e car ca e o legatura speciala si ca el e un reper major.

Zapada nu i-a placut - e tot diva si divele nu calca pe asa ceva. Ieri a cazut in genunchi afara, nimic major insa tot nu se urnea si se uita in jos asa ca m-am apropiat, sa vad ce o deranja (s-o fi lovit, totusi??? imi ziceam eu ingrijorata). Ei as, avea mizerie pe genunchi si pana cand nu am sters-o nu a putut merge mai departe... :-))). Apa de pe tobogan e studiata cu uimire si dispret - "coco". Daca se murdareste e "coco", daca nu ii place ceva e "coco", totul e "coco" :D.

Aspiratorul o sperie, apa o incanta, pantofii altora sunt o pasiune, hainele o fascineaza (e fata, deh), e lacoma si curioasa, isi propteste fruntea de buzele mele sa o pup, iar cand lipsesc de langa ea la intoarcere se cuibareste toata moale, in bratele mele, dulce povara.

No comments: