25 February 2014

Dialoguri matinale

In masina, piticul si eu, dezbatem despre prietenie si cum functioneaza ea. Aflu astfel ceva lucruri de la gradi: ca R. vrea sa fie prieten cu el insa el nu vrea asta si il deranjeaza. Incerc sa il fac sa vada lucrurile din perspectiva celuilalt si ii aduc aminte cum e cand el vrea sa fie prietenul cuiva, cum a fost cazul cu D. A., un baietel care "ii refuza" prietenia. Si da-i si intreaba despre cum se simte el ("trist") bla bla si de ce vrea el sa fie prieten cu D. A. si uite cum e cand tu vrei si celalalt nu vrea bla bla, cand vine replica naucitoare:
- Eu vreau sa fiu prieten cu el pentru ca are parul ca Ami!
- Ha??! (bine, ok, n-am zis "ha", dar nici mult n-am avut). Ami? (ce cauta ea in ecuatia asta?)
- Surioara mea! explica omuletul. Are parul ca Ami! Cu bucle! Si eu o iubesc pe Ami.

------------

Mai mergem nitel si vede un steag pe o masina asa ca ajungem sa discutam despre tari si diverse steaguri. Copilul ma informeaza ca lui ii place steagul nostru. No bine, ce alte steaguri mai cunosti?
- Steagul de la Tzarabuza!
- Huh? Ce tara e aia Tzarabuza?
- Nu Tzarabuza, tara Buza, ca de la strugure!
Omuletului face o conexiune aparte cu strugurelul de buze, buze, buza... in fine, inteleg ca e o tara numita Buza, dar care e aia? Franta, Anglia, Germania imi trec prin cap... nu suna a Buza. Bulgaria?? Dupa vreo trei incercari de a ghici - complet nereusite - tot nu stiu cine e Tara Buza asta. Hai sa incerc altfel:
- Si cum arata steagul ei?
- Pai nu stiu, ca nu m-ai dus acolo sa-l vad!!!
comenteaza copilul indignat 

 P.S. Am aflat: Tara Buza e Brazilia, unde locuiesc "oamenii buza". Logic.

No comments: