25 July 2014

Despre a creste un copil (sau doi)

Cand am dat jos limitele patutului si copilul nostru (deja maricel acum) a putut sa coboare singur din el, eram speriata ca va face cine stie ce boacana pe drumul dintre camera lui si dormitorul nostru. Poate va devia pe la bucatarie, unde sunt pericole, imi ziceam cu inima stransa... M-am gandit chiar sa incui usile celelalte, dar pana la urma le-am lasat asa. Si niciodata nu s-a oprit din drum. Uneori si noaptea, de cele mai multe ori dimineata,  auzeam (si acum mai vine, dar mai rar) lipait de pasi mici pe podea si ma ridicam in capul oaselor, sa il vad cum vine grabit la noi, intotdeauna cu iepurasul in brate. Din momentul in care a putut sa coboare singur din pat, dimineata a venit singur sa ne dea trezirea.

Surprinzator, dar domnisoara nu. Aceeasi lumina, aceeasi vizibilitate, aceeasi camera, aceeasi mobila... insa ea cand se trezeste sta in pat. De parca nu i-a trecut niciodata prin cap asa ceva, auzi, sa coboare ea singura si sa vina dupa noi! Mnope, principessa sta in varful patului si ne striga: "ma-maaa!!!". Cand vin, imi rade vesela, trag perdelele si de obicei se da singura jos din pat, ca sa plecam impreuna in sufragerie.

Si nu e singura diferenta: ea se cocoata pe tot ce gaseste, nu pofteste leagan, nu o intereseaza altceva... el nu s-a gandit in viata lui sa faca unele din cascadoriile care ii trec ei prin cap. Ea iubeste albusul de ou si nu vrea galbenusul... el iubeste galbenusul dar nu vrea albusul. Ea nu sta la schimbat de scutece, el nu s-a invartit in viata lui cat e in stare ea sa se rasuceasca. Ei ii e frica de mare, lui nu i-a fost.Si tot asa, astea sunt mici, insa diferentele sunt de toate tipurile si implica reactii diferite in contexte similare.

Right. Sa-mi mai spuna mie cineva despre cum e sa cresti un copil, voila, am crescut unul, ce bine ma pricep... Ia creste mataluta doi sau mai multi, sa vezi cat sunt de diferiti si vei intelege cat din asta e parentingul tau si cat e personalitatea lui. Si apropo de parenting: voila un articol interesant ("We make mistakes E-V-E-R-Y-D-A-Y. We regroup. We apologise. We get back to the drawing board and we try again.").

No comments: