30 April 2015

Pastele de anul acesta

Pastele nostru a fost relativ spectaculos asa ca ar fi bine sa nu-l las sa treaca pur si simplu ci sa-mi notez (intru amintire) cateva din momentele care l-au facut cu adevarat deosebit.

Toate sunt strans legate de bebeluna, care a inceput de joi cu un pic-picuuut de febra si a tinut-o tot asa, in crescendo, de m-am trezit ca vineri n-a mai mers nimeni la gradinia si dai si gateste cu ei intre picioare. Boy, this was fun! Cu pasca am scos-o eu la capat si am facut chiar doua rotunde si inca una intr-o forma de chec (pana duminica se mancasera toate) insa biata salata de boeuf a iesit terciuita, pentru ca manutele mici care s-au apucat sa toace legumele mai mult le-au "batut" de zor. In fine, la final de zi am pus casa explodata la loc in matca si ne-am pregatit de musafiri, pentru ca un prieten al sotului a venit sa doarma la noi (era in tranzit prin Buc.), doar ca vineri noaptea eu m-am distrat negociind cu fata sa-i pun sosete cu otet pentru ca a facut febra 40. Lots and lots of fun, fierbea saraca si eu trepidam in jurul ei.

A doua zi n-am reusit sa dam de doctorita si deja ma apuca panica: era Paste, sambata, totul se inchidea in oras si nu stiam ce avea copila, ce sa-i dam, ce ne faceam cu ea toate zilele alea libere in care mai greu gasesti doctor disponibil si farmacie deschisa. Pana la urma mi-a sarit in ajutor Irina ( Mamica pediatru) care a fost minunata, jos palaria. Concluzia e ca sambata seara, cand toata lumea se pregatea de drob si cozonac, noi eram la spital sa ii luam sange fetei, varianta cu urlete. Urlete pana si dupa ce am iesit din cabinet, sa ii dam jos leucoplastul - nu stia ce e si bulinuta aia de material o deranja maxim si o speria.

Dragut a fost Fratele cel Mare, care se cam prinsese ce urma si afisa o figura cuprinsa de mila pentru sora lui. La iesire, dupa ce ne-am mai linistit nitel, am purtat si urmatorul dialog fabulos:

Ce i-a facut? intreaba el
A intepat-o, zic eu
Cu o seringa?
Da.
I-a luat sange?
Da.
Si era albastru sau rosu?
intreba el, probabil incercand sa afle cat sange de printesa are diva noastra 

:D

Well, analizele ne-au aratat ca printesa/diva/zana era bine (?!), asa ca a doua zi ne-a trantit o zi din aia de copil dat peste cap de nopti nedormite, boala si program ametit complet. Iepurasul i-a adus un tutu mic roz pe care l-a imbracat degraba peste pantalonii de pijama si a defilat asa prin casa, refuzand sa se imbrace chiar si cand urma sa plecam la parintii mei pentru masa de Paste. Noi eram toti imbracati si dansa se ascundea incantata. Nu a fost chip sa o dumirim sa se schimbe asa ca am lasat-o in pace si am iesit cu ea asa pe strada: in pijama bleu cu Ben 10, tutu roz, cizme de ploaie mov cu floricele si o geaca bej. O aparitie spectaculoasa. 

La ai mei a vrut sa doarma (ca doar reusise sa si sara peste somnul de pranz), dar dupa ce am pus patul, pus copila, aranjat totul... ssssst... pssss... doarme zana... pac! 10 minute mai tarziu a decretat ca ea nu mai doarme. Si ca vrea sa se schimbe, nu vrea sa stea in pijama. Ii adusesem hainele de schimb cu mine, am rezolvat-o si pe asta si in rest am petrecut o dupa amiaza frumoasa doar ca, ajunsi acasa seara, domnisoara NU a mai dorit sa se schimbe in pijama pentru culcare. Pam-pam! Nu a vrut sa isi scoata hainele pe care de altfel ne rugasem de ea sa le imbrace cu cateva ore mai devreme (da, cele doua personaje care radeau isteric eram noi, parintii nauciti :D).

No comments: